طراحی سایت یا وب دیزاین 

طراحی سایت یا وب دیزاین 

وب دیزاین یا همان طراحی سایت به منظور ساخت و طراحی یک وبسایت و یا بهینه سازی سایتهای قدیمی می باشد. طراحی سایت برای معرفی و یا ارائه خدمات شرکت ها و موسسه ها و نیز برای فروش محصولات ایجاد می گردد.
فرآیند وب دیزاین مرحله به مرحله بوده و شامل طراحی گرافیکی، لایه سازی، سئو سازی و تولید محتوا می باشد.

تاریخچه وب دیزاین

حدود سه دهه پیش اولین طراح سایت دنیا با نام گروه برنزلی به وجود آمد. اولین طراحی سایت توسط این گروه بسیار ساده و بدون تصویر و طراحی های گرافیکی و نیز رنگ بندی بود.
سپس شرکت مایکروسافت مرورگر اینترنت اکسپلورر را عرضه نمود‌. این مرورگر از تصاویر png پشتیبانی می نمود.

هدف از وب دیزاین یا طراحی سایت

سایت ها کارکردهای مختلفی دارند و هدف های مختلفی را راه اندازی میکنند.
امروزه برای تمامی مشاغل ، وجود سایت یکی از مهمترین مسائل برای انها می باشد.
این سایتها اهداف مختلفی را دنبال می کنند برای مثال بعضی از آنها برای سایتهای اداری و شرکتی طراحی می‌شوند که معرفی از خلاصه مجموعه فعالیت ها و رزومه شرکت و ادارات و ارائه خدمات مربوط می باشد. همچنین سایت های فروشگاهی برای عرضه محصولات و فروش آن به کاربران ارائه می‌شود. همچنین سایت های دیگری نیز وجود دارند که برای اهداف مختلفی طراحی می‌شود مانند سایت های خبری ، سایت های آموزشی و غیره.

طراحی سایت یا وب دیزاین

انواع وب دیزاین

  • طراحی سایت ها دو بخشی دارد با نام فرانت اند و بک اند.
    قسمت فرانت اند سایت همان ظاهر سایت می باشد اما بخش بک اند آن برای کدهای سرور و مدیریت سایت می باشد اما در کل سایت ها به دو دسته می باشند :
    سایتهای استاتیک ( ثابت )
    سایتهای متحرک ( داینامیک )

سایت های استاتیک

در سایت های استاتیک صفحات سایت به صورت جدا طراحی می شوند و تنها قسمت فرانت اند آن اجرا می گردد. این سایت ها محتوای خود را تغییر نداده و آن را به مدت چندین سال روی سایت خود به همان شکل ثابت دارند.
دراین سایت ها برای ایجاد تغییر در آن مدیریت سایت این امکان را نداشته و فقط متخصصان و طراحان سایت می توانند تغییرات موردنظر را در آن اعمال کنند.
البته امروزه با توجه به توسعه مربوط به کسب و کارها استفاده از این سایت ها کمتر متداول شده است.

سایت های داینامیک

اینستاگرام پویا هستند و هر دو بخش بک فرانت و فرانت اند برنامه نویسی می شود و محتوای صفحات آنها توسط مدیر سایت نیز قابل تغییر می باشد. در این سایت ها می توان سایت را به صورت روزانه آپدیت کرده و محتواهای جدیدی برای آن ها اضافه نمود.
طراحی سایت گروه سایت دیزاین با سالها تجربه در زمینه طراحی و پیاده سازی سایت های فروشگاهی و شرکتی اختصاصی در این زمینه فعالیت داشته و شما می توانید برای مشاوره رایگان در مورد انجام خدمات طراحی سایت مناسب با ما تماس حاصل نمایید تا شما را در این زمینه راهنمایی نماییم.

قیمت طراحی سایتقیمت طراحی سایت شرکتیطراحی سایتطراحی وبسایتطراحی وبوب دیزاینسایت دیزاین
دیدگاه